„Objednali jsme si inzertní stránku v jednom časopisu, k tomu jsme dostali možnost napsat PR článek a zítra máme dodat obsah. Nemáte nějaký nápad, co tam napsat?“
Když mi tuto prosbu poslala pracovnice firmy, pro kterou jsem už několik let marketingovým poradcem, nejdříve jsem jí chtěl napsat, že ji roztrhnu:
„Jak můžete vůbec objednávat inzerci, když nevíte, co tam budete dávat?“
Ano, objednali si inzerát a ten PR článek k tomu dostali jako bonus navíc, takže bych neměl být tak přísný. Ale fakt, že jsem za ten mediální prostor nemusel platit, přece ještě neznamená, že tam šoupnu nějaké – na poslední chvíli připravené – bláboly. Protože je to „zdarma“.
Lidem, kteří naši prezentaci vidí, je jedno, zda jsme ji celou zaplatili nebo zda jsme ji dostali jako bonus. Vnímají to, co jim tam sdělujeme. A pokud na „bezplatném“ prostoru svou prezentaci odflákneme, poškodíme tím sami sebe:
Představte si, že by vám vlastník objektu, ve kterém sídlíte, nabídnul, že se můžete zdarma rozšířit i do sousední prodejny, která zůstala nevyužitá po bývalém nájemci. Chovali byste se jinak k zákazníkům, kteří by se nacházeli v této části vaší prodejny? Nechávali byste je tam čekat bez povšimnutí? A říkali byste jim jen polovinu prodejních argumentů… „protože jsou přece v prostorách, za který neplatíte nájem“?
Naše prezentace na internetu, v novinách, na billboardu, v rádiu či v časopise není nic jiného, než na papír (či na obrazovku) přenesená slova, ukázky, argumenty a podpůrné důkazy, které sděluje zákazníkům náš prodejce, když se s nimi baví osobně.
Obsah toho, co dát do placené i bezplatné inzerce, tedy máme stále připravený (stačí se zeptat našich prodejců).
Nikdy ale neodbýváme prezentaci proto, že jsme za ni nemuseli platit: Právě v těchto situacích můžeme naopak vydělat víc, než u placené inzerce. A o to víc bychom se měli snažit.
Jak v následujících 14 dnech upravíte obsah vaší prezentace zákazníkům tak, aby působila maximálně účinně bez ohledu na to, kolik za ni platíte?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Co udělat hned? Pokud víte, co chcete říct, ale zápasíte přitom s tím, jak to podat, aby to upoutalo co největší pozornost (a vy tak při stejných nákladech získali mnohem více objednávek), podrobný návod najdete kliknutím sem.