Fakt to pomůže? Co říkají klienti
Mluvím o tom, že společným silami zvýšíme vaší firmě prodej ... ale já té rezervovanosti na vaší straně vlastně rozumím:
Podle amerických prodejních příruček bych se tu měl sebevědomě bít v hruď, jak jsem "skvělý" a po vzoru zápasníků UFC prohlašovat, že "jsem nejlepší a nic mě nezastaví..."
Protože jsme ale v Česku, oba víme, jak máme podobně namistrované týpky v oblibě. A v praxi jsme už mnohokrát viděli, jak jsou pak směšní při první porážce nebo neúspěchu.
Neslibuji ale zázraky a spásu spolknutím nějaké piluky Děda vševěda, kterou mám pro vás schovanou v tajemné komnatě.
Nabízím jen systematické, promyšlené a pečlivé zlepšení vaší propagace a marketingu... což je práce, ano práce, a to naše společná. Ale s lepšími výsledky:
Jestli jste dnes třeba strávili půl hodiny tím, že jste zákazníkovi připravili a poslali emailem nabídku, nebylo by lepší, kdyby vám na takové nabídky reagovalo místo (třeba) pěti lidí z desíti... spíš (např.) sedm z desíti?
Ta práce na přípravě nabídky a jejím odeslání bude stále stejná. Ale protože ji předěláme, přepíšeme a upravíme, najednou z ní zákazník jasně pochopí, proč si vybrat právě vás. Třebaže jste dražší, než ostatní. Objedná si to tedy u vás. A stejná práce vám proto přinese víc objednávek. Tedy žádné "zázraky", jen promyšlené (a v jiných firmách odzkoušené) změny, které navíc můžeme udělat rychle a bez nějakých extra nákladů...
Mohl bych pokračovat... ale vím, že mnohem víc než moje argumenty a příklady vás zajímají zkušenosti... těch, kteří už tyto postupy vyzkoušeli. A zda se jim vyplatily.
Co tedy říkají majitelé firem a šéfové prodeje či marketingu na doporučení, tipy a metody, se kterými přicházím?
"V poslední době jsem si zakoupil několik vašich CD s praktickými tipy pro zvyšování prodeje. Protože vím, že si rád přečtete informace o tom jak Vaše rady pomáhají firmám zvyšovat tržby a zisk, podělím se s Vámi o mou zkušenost z konce loňského roku: Jako překladatelská agentura máme zákazníky po celé republice a z toho důvodu jsou pro nás Internet a tzv. online poptávkové systémy důležitým marketingovým nástrojem. Musím říci, že za 3 roky existence mé společnosti a za více než 2 roky využívání online poptávkového systému jsem ještě nikdy tímto způsobem nezískal žádnou zakázku a uvažoval jsem o tom, že již letos nebudu platit za využívání toho poptávkového systému, protože to jsou vyhozené peníze. Problém je totiž v tom, že jedním kliknutím myši potenciální zákazník osloví až 600 dodavatelů překladatelských služeb s žádostí o cenovou nabídku, a tak je velmi obtížné zakázku získat pokud nejste nejlevnější, protože zákazník nemá jiné než cenové srovnání, a tak se orientuje jen podle ceny. Koncem předminulého týdne jsem z poptávkového systému dostal opět avízo, že zákazník poptává velký rozsah překladů pro letošní rok. Tentokrát jsem se ale zarazil a v duchu vaší filozofie odlišit se od konkurence jsem se rozhodl postupovat jinak. Namísto cenové nabídky jsem zákazníkovi poslal e-mail, ve kterém jsem mu popsal... (obchodní tajemství klienta – metoda doporučená P. Řehulkou). Vůbec jsem mu nedoporučoval moji firmu ani žádnou konkurenční. Do hodiny jsem dostal odpověď s žádostí o zpracování závazné cenové nabídky na realizaci prvních překladů a nakonec jsme získali zakázku, která je pro nás velmi zajímavá. Takže vám chci takto osobně poděkovat a popřát hodně zdraví a spokojených zákazníků." Michal Vilímovský
"Váš pohled na věc je jakoby obecně známý, ale je to velká pravda jasně a perfektně formulovaná. Prosím o zaslání ještě scházejících článků z minisérie. Myslím, že Vaše doporučení neosloví jen mladé managery, ale i takového "starého kosa", jako jsem já. V řídících funkcích jsem již 30 let." Jan Balušek
"Zkušenosti a doporučení nejen pana Řehulky ale i ostatních lektorů spolupracujících s ČVC využíváme již mnoho let. Protože nám přinášely užitek, nakoupili jsme i audioprogramy nabízené ČVC a v poslední době i přímé nabídky p. Řehulky jako "Jak úspěšně prodávat ..." , " Malé změny, velké výsledky" nebo "12 nejčastějších chyb ...". Ve všech těchto materiálech je mnoho vynikajících zkušeností, nápadů a mouder, která lze úspěšně aplikovat ihned nebo použít jako ideu a aplikovat na realitu firmy. Naše firma je specializovaná na určitý sortiment zdravotnického materiálu určeného výhradně pro zdravotnická zařízení, takže ne všechna doporučení určená pro prodejce komerčního zboží lze zcela využít, ale jak již uvedeno, lze použít jako ideu a přetvořit pro vlastní potřebu. V každém případě nám však využití zkušeností pana Pavla Řehulky pomáhá udržet se mezi předními firmami v oboru, přestože naše cenová hladina je výrazně vyšší oproti konkurenčním společnostem." Miroslav Bouchal
"Paci sa mi Vasa filozofia podnikania. Taktiez si viem predstavit business za vacsie peniaze, ako zarabam v tom svojom, ale tiez sa nechcem dostat do viru, ktory zrusi vsetky zivotne hodnoty, ktore clovek buduje od malicka. Bohuzial nie vsetci ludia dokazu pochopit, ze peniaze nie su vsetko. Drzim Vam palce a som presvedceny, ze zakutia podnikania, ktore ste si skusili sam, pomenovali ste ich a rozdavate dalej su uspesne a funguju. Uz dlhe roky sa nimi riadim a musim povedat, ze na zaklade nich dosahujeme slusne vysledky." Vladimir Geletko
"Jsme majiteli Vašich audioprogramů "Jak úspěšně prodávat za plné ceny, ..." a "Jak bleskově zvýšit prodej". Obě témata naprosto skvěle odráží problémy, které s některými našimi prodejci máme, a proto bychom jim rádi Váš program nabídli. Naši prodejci jsou vlastně distributory našich nástrojů, které dál prodávají. Proto se na Vás obracím s dotazem, zda máte tyto CD i v anglické, případně jiné jazykové mutaci?" Yvonna Ronzová
"Děkuji za rychlou odpověď. Přeji vám vše potřebné k tomu, abyste mohl vykonávat svou práci, jste opravdu odborník na správném místě. Svou rychlou odpovědí jste dostál tomu, co hlásáte, i když jsem si od vás zatím nic nekoupil, to je skvělé. Ucházím se teď o pozici v marketingu a vaše publikace i přístup je pro mne nedocenitelnou pomocí a motivací." Jiří Matyáš
"Když jsem byl na vaší přednášce, zrovna u nás začínalo období, kdy jsme intenzivně řešili, co a jak zlepšit a vaše knížka byla proto "povinnou učebnicí" pro naše managery. Ještě teď mám váš mail s "12 nejčastějšími chybami" stále v došlé poště a občas se k němu vracím - zkontrolovat, co nám ještě chybí udělat, než ho přendám do složky vyřízené. Zatím to stíháme dělat sami selským rozumem, urazili jsme velký kus cesty, ale myslím, že nějakou radu budu v budoucnu potřebovat, tak bych se na vás rád obrátil." Petr Čech
"Cítím povinnost Vám opět poděkovat. Víte, díky Vám se že mě pomalu stává marketingový expert a tím vlastně Vaše konkurence :-) Píší to s trochou nadsázky, ale hned se dozvíte proč. Jak jistě víte, zakoupil jsem od Vás řadu audioprogramů a uvedl je do života. Působnost mé malé firmy spadá do více oborů činnosti, mám různorodé produkty, různorodé činnosti a různorodé zákazníky. Chci Vám však povědět o mých zákaznících na účetní programy. Jsem mimo jiné autorizovaným distributorem jednoho účetního software a mám několik stovek aktivních zákazníků. Nejsem na trhu sám, ty samé účetní programy nabízí dalších 9 autorizovaných distributorů po celé ČR. Každý spadáme do určitého regionu a vzájemné si konkurujeme. Některé zákazníky máme i společně, mnozí různě přecházejí a nakupují tam, kde jim to lépe vyhovuje. Každý distributor poskytuje support svým zákazníkům apod. Udělal jsem si takovou malou statistiku a za posledních 24 měsíců, tedy za dva roky, ode mě k jinému autorizovanému distributorovi stejných účetních programu odešel jeden zákazník. Jeden jediný zákazník. Důvody neznám, vím o koho jde, nespokojenost to určitě nebyla, spíš nějaká náhoda. To samozřejmě zjistím, až se ho zeptám. Ale teď pozor! Za posledních 12 měsíců, tj. za poslední rok, kdy používám Vaše marketingové nápady a nápady načerpané z vašich audioprogramů, ke mě od jiných autorizovaných distributorů přešlo mnoho desítek zákazníků. Když jsem to spočítal úplně přesně, tak mi tito aktivní zákazníci od konkurence navýšili počet mých aktivních zákazníků o neuvěřitelných 25%. Sám jsem tomu nemohl uvěřit, ale je to tak. K mým aktivním zákazníkům tedy od konkurenčních distributorů přišlo dalších 25% zákazníků, kteří letos něco objednali. Počítám to pouze z uskutečněných objednávek. A když píši, že aktivních zákazníků mám stovky, tak je Vám jasné, že těch nových je opravdu hodně desítek. Tím pádem také vydělaných mnoho desítek tisíc korun navíc... V kontextu toho, že ode mě odešel jeden zákazník a od přímé konkurence mi jich přišly desítky, mám samozřejmě ještě větší radost. Není to náhoda, je to samozřejmě promyšlená strategie a neustálé vymýšlení nových nápadů, ovšem pochopitelně základem je kvalitní servis. Přesto v tom máte prsty hlavně Vy. Před Vašimi audioprogramy jsem přečetl spousty knížek a nic se nedělo. Nevím, jestli byly špatně napsané nebo jsem je já špatně pochopil. A je mi to vlastně i celkem jedno. Teprve Vaše audioprogramy mi otevřely oči a dodaly ty správné nápady. Nyní přesně vím, jak to mám dělat. A že to dělám dobře, to je zřejmě z čísel. A že to budu dělat ještě lépe, to je také jasné, protože všechno neustále zlepšují. Používám od vás spousty rad, ale teď mi zrovna utkvěla v hlavě jedna taková Vaše myšlenka. Totiž říkal jste, že když se budu chtít podobat své konkurenci, když to budu chtít dělat podobně jako oni, budu je možná stále dohánět, ale nikdy nebudu první. Mužů být druhý, třetí... ale nikdy ne první. A máte pravdu. Když se nyní podívám zpětně například na ten uplynulý rok, kolik práce jsem na tomto poli udělal, musím trochu sebepochvalně uznat, že jsem byl ve všem první, když porovnám své prodejní aktivity, servis, support a péči o zákazníka s moji přímou konkurenci. Všechno, co mi přivedlo nové zákazníky a udrželo ty stávající, jsem měl jako první já. Oni také něco málo z toho všeho mnohem později trošku napodobili. Nejsou a nemohou v tom být tak dobří jako já, ale prostě něco napodobili. A jsou tím pádem druzí nebo třetí, ale já se cítím jako jednoznačný leader. Prostě jako ten, po kom oni se opičí a to ještě ne nějak moc zdařilé a ani ne ve všem. A je to nádherný pocit. Tedy, děkuji Vám, pane Řehulko. Bez Vás bych nebyl tam, kde jsem." Petr Zahradník
"Informace v audioprogramu jsou především praktické. Člověk má dojem,jako by mu někdo ty nápady najednou ve tmě osvítil baterkou, protože si mnohé z nich dovedu představit právě ve své firmě. Audioprogram jsem povinně rozdal postupně všem obchodníkům, kteří jej také kvitovali. Použít je může asi každá firma, nevěřím, že se v tom někdo neuvidí vůbec. U nás se povedlo skutečně oživit a zvýšit prodej, a to během roku díky tomu, že si zaměstnanci uvědomili, co se od nich chce. Já jsem se pak naučil díky tomu programu s nimi jednat a motivovat je. Zvýšení prodeje můžete pozorovat u těch, kteří chtějí. Tam jsme také viděli výsledky. U některých se však nic nezměnilo, ale díky kontrole, kterou jsem si udělal podle nápadů na CD, jsme se pak s těmito "obchodníky" velmi brzy rozloučili. Člověk musí chtít. Když nechce, je to horší než když nemůže... Nové zákazníky jsme nabrali určitě o 20% více, jestli ne o víc, právě díky novým taktikám, lidem a změně reklamních oblastí... Opakovaně se dá využít prakticky všechno. Člověk si musí příklady umět obrátit na svou firmu. Kombinací nápadů pak člověk získá prostředky, kterými lze tržby tak trochu řídit. U nás v Česku je bohužel ovlivněno "slevami", to jsme zkoušeli zavést, ale dá se to jen u jistého druhu zboží. Proto nás zaujal nápad zdražit produkt dle jednoho nápadu na CD, a ejhle, přesně to se stalo. Zisk byl větší a práce bylo podstatně méně. Dokonce jsme získali klientelu "inteligentnějších" zákazníků, kterým filosofie zdražení a vylepšení podpůrného servisu byla milejší než slevy a produkt bez podpory... Audioprogram bych tedy určitě doporučil. Posloucháme to jednou za dva roky znovu a znovu. Člověk si tuto latinu jako obchodník musí uvědomovat, jinak sklouzává do nesprávných jednání nebo "netaktik"... Kdo nemá čas si to poslechnout, je sám na vině, protože ho dohání čas, který by mu při lepší taktice vůbec nechyběl. Nechte za sebe pracovat účinné metody a zůstane Vám čas na relaxaci." Libor Fleischhans, jednatel
"Praktické a využitelné informace může použít každá firma, pokud umí číst mezi řádky. Trvalou prací, která nikdy nekončí, je možné uvedenými způsoby skutečně oživit a zvýšit prodej. Jednorázový efekt je asi možný u obchodu s komerčním zbožím, pokud však zákazníky zklamete, trvá oživení příliš dlouho, pokud je firma vůbec přežije. Procentní podíl zvýšeného prodeje neumím odhadnout. Jako firma provozující kovo obrábění a prodej litinových odlitků kombinujeme několik metod. Řada nápadů byla nová a použitelná. Tyto nápady mohu využít pokaždé, ale opakuji - jedná se trvalou, nikoliv jednorázovou práci (pokud se toto slovo v ČR ještě používá). Mohu doporučit, ale nikdo nesmí očekávat zázrak. Je dobře, že tento materiál vznikl. Svědčí o znalostech a vlastních zkušenostech autora. Bohužel, po celkem dobrých a prakticky využitelných knihách ze začátku 90. let je to bílá vrána mezi všemožnými drahými, ale pro malé podnikatele bezcennými publikacemi, které jsou dnes v nabídce. Ještě jednou dík." Ing. Jiří Knytl, jednatel
"Domnívám se, žerady a názory v programu obsažené jsou velmi podnětné a inspirující. Je samozřejmě obtížné vyčíslit konkrétní přínos v % nebo absolutním nárůstu obratu. Určitě nám pomohly lépe se zorientovat v problematice obchodu a zavést lepší systém do naší práce. Po dobrých zkušenostech jsme si koncem roku objednali inovovaný program na CD, který jsem v současné době ještě nemohl vyslechnout, neb koluje mezi ostatními společníky. Těším se, že si jeho poslechem obnovím staré poznatky a jsem zvědavý na nové podněty." Miroslav Hrádek, jednatel
"Audioprogram obsahuje praktické a využitelné informace, které může použít každá firma, zaměřená víceméně na velkoobchod i maloobchod. Zejména zaměstnanci by si měli nahrávku poslechnout, pak s nimi mohu určité situace lépe rozebrat. Určitě je možné uvedenými způsoby prodej oživit, v dnešní době spíše udržet na stávajících objemech. Jestli jsem dosáhl konkrétních výsledku to nemohu přesně posoudit, ale oživilo to aktivitu nejen moji, ale i pracovníků, kterým záleží na firmě. Měl bych si tyto nápady přehrát min. 2x v roce. Nákup audioprogramu se mi rozhodně vyplatil, více si věřím, ale i když jej doporučím, stejně mi připadá, že každý si myslí, že je již dostatečně chytrý." František Holas, majitel
"Pan Řehulka je velmi schopný, osobně jsem s ním měl schůzku, kde mi udělal odbornou analýzu firmy. A to jen díky tomu, že mě audioprogram... moc zaujal. Jinak bych přes celou ČR nejel. Nahrávku poslouchám doma, v autě, všichni moji klienti by asi mohli říci, že se náš vztah k nim změnil, jsme nyní pružnější, hlavně jsme se ale naučili více prodávat. Vím, že 4 tis. jsou 4 tis., ale dle mě je to NIC v porovnání se zlepšením chodu každé firmy a podotýkám každé. I kdyby firma měla z těchto 100 způsobů… použít jen 5, je to velký přínos. Mně to pomáhá, audioprogram povinně dostane každý můj prodejce a po týdnu dělají test. Když neprojdou, mají opět týden ..." Roman Kunert, ředitel společnosti
"Nahrávku poslouchám v autě, nutí mě přemýšlet a v mnoha ohledech souhlasit. Dost rad z nich člověk zná, ale neuvědomuje si je a nebo nepoužívá. Pro mě jsou tyto CD motivační a především v oblasti prezentace firmy, reklamy a firemní kultury jsem z nich dělal ipraktické závěry. Rozhodně nelituji peněz na audioprogram vynaložených a všem, kromě našich konkurentů, je můžu doporučit. Rád bych se setkal s jejich autorem na konzultaci, určitě by to pro mě bylo velmi přínosné a poučné." Ing. Vítězslav Ryšavý, jednatel
"Informace může použít každá firma, dle mého názoru jsou více méně vhodné pro menší firmy, které nemají ještě takové zkušenosti s prodejem. Informace jsou praktické, universální. Jestli je možné uvedenými způsoby skutečně oživit a zvýšit prodej nemohu takto jednoznačně zodpovědět, u našich lidí je často vžitý názor, že už všechno vědí a takovéto rady nepotřebují, musím však říci, že nad názory uvedenými v produktu se musí příslušný obchodník zamyslit a převést do vlastní praxe, nelze zde mluvit o rychlosti oživení prodeje, protože tam hraje roli mnoho faktorů, produkt považuji za podpůrný. Tyto nápady mohu využít pokaždé, když potřebuji zvýšit prodej, ale nejde jen o zvýšení prodeje, jde i o školení nových pracovníků, kteří si to rádi poslechnou, noví pracovníci přijímají snáze nové myšlenky i rady. Mohl bych doporučit, osobně to využívám i v autě, kdy to při jízdě poslouchám." Ing. Josef Jiránek, obchodní ředitel
"Přestože není možné přesně vyčíslit přínos používání postupů z daného audioprogramu, zcela určitě nám některé z nápadů výrazně pomohly zvýšit prodej našich služeb. Podle mého odhadu se jedná o nárůst přibližně o 20%. Konkrétně za nejvýznamnější bod považuji tipy týkající se orientace na "bývalé" či "stálé" zákazníky. Samozřejmě ne každý z nápadů je vhodný pro každý obor podnikání, ale v celkovém množství tipů obsažených v audioprogramu si jich každý podnikatel najde dostatek pro to, aby byl schopen významně zvýšit svůj odbyt. Jelikož nemám ekonomické vzdělání a neabsolvoval jsem žádný kurz zaměřený na marketing, jsem naprostým samoukem v tomto oboru. Proto je pro mě zmíněný audioprogram neocenitelným pomocníkem. Otázkou je, do jaké míry by uvedené rady byly nové a inspirující pro zkušené marketingové či reklamní matadory. Je velmi příjemné mít možnost se něco nového učit, dozvídat, zkoušet a porovnávat, a proto byl pro mě poslech vašeho audioprogramu (většinou za jízdy v autě) zároveň dokonalým způsobem relaxace." Pavel Rynt, ředitel
"Záleží na tom, co od programu očekáváte. Pokud ho berete jako já (zajímavé zpestření a vzdělávací doplněk pro cesty autem),zcela jistě se investice do programu vyplatí. Na Vaši otázku zda jsou použitelné pro veškeré firmy = pro 90% ano. Uvedené způsoby skutečně oživí a zvěší prodej podnikatelům z běžných odvětví - maloobchodního prodej a jak rychle, to závisí na inteligenci a flexibilitě posluchače (podnikatele)." Richard Král, ředitel
"Myslím, že využitelnost informací je velmi dobrá. Umím si představit, že každá firma, která prodává, si v audioprogramu najde pro svůj produkt použitelný nápad. Oživit prodej lze určitě. Hodně záleží na týmu, který zavádí změny v prodeji. Uvedenými způsoby lze velmi rychle oživit a zvýšit prodej. Nápady nám pomohly zvýšit prodej, vzhledem k tomu, že byly součástí většího balíku změn v oblasti prodeje, nemohu říci přesné číslo. Odhad by mohl být cca 10%. Myslím, že některé obecné zásady platí stále a je dobré si je občas připomenout. Některé nápady resp. zásady lze používat opakovaně. Audioprogram hodnotíme pozitivně, myslíme, že každý, kdo chce zvýšit prodej si v něm najde něco progresivního. Můžeme doporučit i dalším firmám - snad jenom ne naší konkurenci ..." Petr Musil, ředitel společnosti
"Pravidla uvedená v audioprogramu se nedají, dle mého názoru, použít v každé oblasti prodeje, ze třech úseků typu a sortimentu prodeje jsme použili tento program v jednom případě. Ano, lze zvýšit prodej a to i ihned, když informace pořádně zažijete. Nápady nám pomohly zvýšit prodej, procentuální nárůst a počet klientů ale nejsme schopni okamžitě určit. Tyto nápady lze využít opakovaně, doporučuji vedoucím pracovníkům firem, ať tyto pravidla nechají svým zaměstnancům pořádně zažít (poslechnout nejméně dvakrát) a kontrolovat jejich využívání. Vše záleží na lidech a jejich přístupu k práci, nebude-li zájem, můžete mít i 1000 způsobů... a nepomohou. Doporučuji zakoupit tento audioprogram, udělal bych to znovu." Ing. Martin MITRENGA, majitel
"Informace, které audioprogram obsahuje jsou praktické. Většina je použitelných pro každou firmu, jak pro BUSINESS TO BUSINESS, tak pro individuální prodejce. Jestli je možné uvedenými způsoby skutečně oživit a zvýšit prodej záleží na konkrétní komoditě. Výrobek jehož životnost už je za zenitem lze těžko oživovat. Vzhledem k tomu, že provádíme obchod jak v zahraničí, tak v tuzemsku, musíme konkrétní výsledky rozdělit. V tuzemsku jsme zvýšili prodej v minulém roce o 30%, v zahraničí cca o 10%. Na zvýšení se podílely jak "osvědčené způsoby", tak dlouhodobá strategie a marketingová činnost. "Osvědčené způsoby" mají obecný charakter, proto je lze používat opakovaně. Samozřejmě je vhodné tyto "osvědčené způsoby" ovládat a znát. Nutno však podotknout, že tyto "osvědčené způsoby" nejsou samospasitelné." Martin Hart, obchodní ředitel
"Myslím si, že cca 70 % informací je praktických a i v dnešním silně se rozvíjejícím trhu využitelných. Firma z každého odvětví průmyslu si v každém případě najde spousty dobrých nápadů a podnětů. Je možné uvedenými způsoby oživit a zvýšit prodej, ovšem vše je podmíněno kvalitní obchodním teamem. Člověk bez zkušeností a ochoty na sobě pracovat se pouhým poslechem CD nestane dobrým obchodníkem. Z prezentovaných rad je vždy nutné vybrat ty vhodné a ty po té uzpůsobit oboru ve kterém podnikáte. Jak rychle, tak to si netroufnu říci. Záleží na oboru, konkurenci, kapitálových možnostech dané firmy atd. V našem případě se opravdu nedá změřit jestli u nás tyto nápady dosáhly konkrétních výsledků. Pro nás je to pouze podpora s možností určité samoreflexe či utvrzení se, že jsme na správné cestě vstříc zákazníkovi. Audioprogram ale určitě doporučuji. Kdo si myslí, že již o obchodní strategii ví vše, tak se určitě mýlí. Koupě audioprogramu se mi vyplatila. Přinutil jsem obchodníky o obchodování více přemýšlet." Martin Kliment, obchodní ředitel
"Praktičnost a využitelnost vašeho audioprogramu tkví v tom, že obsahuje natolik jednoduché a univerzální rady, které lze ihned aplikovat. Každá firma si z audioprogramu může vzít poučení okamžitě. V podstatě je možné uvedenými způsoby skutečně oživit a zvýšit prodej. Audioprogram přispívá k tréninku osobnosti prodejce / manažera. Není to nic jiného, než si uvědomit svoji kreativitu a použít ji ve svůj prospěch. To se pak pozitivně promítá do oblasti růstu prodeje jako jedna ze složek. Efekt může být okamžitý. Některé nápady z audioprogramu pomohly našim zaměstnancům lépe pochopit potřeby našich zákazníků a tím vylepšit svůj přístup k nim. Konkrétně se to projevilo nárůstem počtu zákazníků o 15% ve sledovaném půlročním období. Nápady lze využít opakovaně, neboť na jednoduché a zřejmé poučky se nejvíce zapomíná. Audioprogram všem doporučuji, je to malá investice s "velkými" následky. Také je praktický tím, že ho můžete poslouchat v autě při cestování." Vlastimil Štípek, jednatel
"Použili jsme tyto materiály k upřesnění filozofie budování obchodního týmu naší společnosti. Vzhledem k tomu, že i při stále narůstajícím konkurenčním tlaku na trhu kartáčnických výrobků (včetně nárůstu dovozů z jihovýchodní Asie) jsou výsledky obchodního týmu dobré, můžeme potvrdit, že na tomto úspěchu se odráží i zásady čerpané z Vašich materiálů." Ing. Vnislav Jelínek, ředitel pro výrobu a techniku
"Audionahrávku si postupně prostudovala většina pracovníků prodeje. Největší ohlas si získaly u obchodních zástupců, kteří využívají čas na hotelích poslechem a srovnáním s jejich praktickými denními zkušenostmi. I mně osobně zaujalo mnoho nových námětů, které po praktické realizaci určitě přispěly k získání nových zákazníků a ke zlepšení péče o stávající obchodní partnery." Ing. Miroslav Bahník, ředitel
"Program je dle našeho názoru šit více na míru firmám prodávajícím "běžné výrobky koncovým uživatelům", kdežto naše firma prodává výrobky pro speciální účely a většinou nikoliv koncovým uživatelům. Takřka 90% našeho obratu směřuje do investiční výstavby nových nebo rekonstruovaných chemických a petrochemických provozů. V našem případě nám tyto nápady pomohly spíše udržet stávající zákazníky. Pokaždé se z nich ale dá čerpat inspirace i pro naše marketingové aktivity. Doporučujeme zakoupit tento audioprogram, ale uvítali bychom i program zaměřený více pro investiční zakázky nebo průmyslové podniky." František Nétek, vedoucí marketingu a obchodu
"Je pravdou, že každý prodává jiný druh výrobků, každý potřebuje oslovit jinou skupinu zákazníků, takže ne všechny rady jsou použitelné, myslím si, že každý zde ale nalezne mnoho tipů, které se hodí právě pro něj. Některé kroky lze provést téměř obratem a okamžitě, některé jsou určené na dlouhodobější řešení. Nárůst nových zákazníků se v našem případě velice špatně hodnotí, protože u nás je prakticky 90 % zákazníků vždy nových, dodáváme prakticky výrobek investiční povahy, který pak již od nás nepotřebuje žádný servis, údržbu apod., takže spokojení zákazníci nás již jen doporučují svým známým. Sami se k nám však vrátí až za mnoho dalších let. Pravda je, že se nám nepodařilo zlomově navýšit prodej o nějaké vysoké procento, velice špatně se to však hodnotí, když nevíme, jaký by byl prodej v případě, že bychom dané kroky nepodnikli. V každém případě si však myslím, že tento audioprogram má mnoho co říci každému pracovníkovi, který se zabývá prodejem a jednáním se zákazníky." František Kladiva, jednatel
"Jedná se o obecně platné zásady, které používá nebo by měla používat kterákoliv firma. Podle toho, jak s nabízenými informacemi firma pracuje, lze oživit prodej během několika týdnů. V obchodní činnosti naší firmy jsme zaznamenali první výsledky po 2 až 3 týdnech a za tři měsíce se náš obrat zvýšil asi o 20%. Důležité je, aby si každý pracovník našel a taky uvědomil takovou informaci, která ho v danou chvíli navede do správného směru. Proto je dobré se k těmto nápadům vracet opakovaně, neboť většina z nás v nich najde pokaždé něco jiného. Všem, kdo mají zájem na sobě pracovat a chtějí ve své firmě něco zlepšovat, mohu tento program doporučit." Ing. Jiří Lingr, jednatel
"Audioprogram se mi hodně líbil a ocenila jsem zejména praktické zkušenosti a návody. Jsem vysokoškolská učitelka, takže tyto zkušenosti z praxe a veselé historky z práce v terénu hojně využívám jako "koření", kterým dochucuji mnohdy suchou výuku, plnou teorie a pomůcek. Mám dobrou zkušenost s tím, že studenti si prezentaci s jejich pomocí daleko lépe osvojí a poté vybaví v paměti. Věřím tomu, že program je užitečný pro kohokoliv, i kdyby prodával jen svou vlastní práci." Dana Linkeschová, spolumajitelka
"Jedná se o soubor užitečných informací, nápadů či podnětů k zamyšlení. Vše je popisováno na konkrétních příkladech. Není nic jednoduššího, než využít konkrétní návod, pokud zrovna podnikám ve stejném oboru, z jakého je daný příklad, nicméně v naprosté většině případů jsou to nápady univerzálně použitelné (po náležitých úpravách pro každou konkrétní aplikaci). Část z uvedených rad a nápadů jsme už používali i dříve, takže jsme se na ně alespoň pokusili podívat z jiného pohledu. Jedná se o nápady, které je možné (dokonce potřebné) uplatňovat opakovaně nebo dlouhodobě, aby se staly součástí obecného firemního chování. Neumíme změřit ani spočítat, o kolik procent využití audiopropgramu zvýšilo prodeje naší společnosti. Podnikáme už delší dobu a v naší práci využíváme celé řady způsobů, jak získat nové zákazníky, jak oživit prodej atd. Tento audioprogram je jen jedním ze zdrojů. Četli jsme různé knihy o marketingu, absolvovali školení o prodeji a teď jsme vyzkoušeli tento audioprogram. Zajímavá forma, poučný obsah. Můžeme vřele doporučit všem, kteří chtějí místo teoretických pouček praktické rady, jak prodávat lépe a více." Pavel Bajusz, jednatel společnosti
"Jsme firma, která se zabývá velkoobchodním prodejem s působností po celé republice. Vzhledem k charakteru naší činnosti je měřitelnost získání nových zákazníku nemožná. S Vaším produktem pracovala skupina prodejců. Uvědomili jsme si, že některé činnosti, které se osvědčily ve zmiňovaných společnostech již využíváme a některé jiné náměty nás zaujaly. Často se k vašemu audioprogramu vracíme." Barbora Balonová, vedoucí prodeje
"Audioprogram jsme zakoupili na základě pozitivních zkušeností s vaší společností. Obsahuje desítky praktických informací, které jsou velmi dobře využitelné ve všech oborech podnikání, zejména u začínajících nebo rostoucích firem v malých městech, kde není silné konkurenční prostředí. Doporučuji opakovaný poslech. CD jsou plné praktických příkladů a při jednorázovém poslechu nelze postřehnout všechny tipy a triky. Nikdy neuškodí poslechnout si vícekrát i známou věc a zkontrolovat její plnění. CD jsem nechala vyslechnout kolegy mající na starosti styk se zákazníky. Poté každý z nich stanovil 3 pravidla, která se zavázal dodržovat. Za tu dobu se navýšil obrat naší divize o 23% a získali jsme řadu nových zákazníků, kteří oceňují kvalitu našich služeb a profesionální chování našich zaměstnanců. Audioprogram je příjemným společníkem při cestách autem. I když jsem označila jeho obsah za samozřejmost, je dobré, že si posluchač zábavnou a jasnou formou zopakuje pravidla pro jednání se zákazníky, dodavateli a propagaci svých služeb či výrobků." Mgr. Lenka Schaeferová, ředitelka divize
"Tento soubor vozím s sebou v autě a občas si jej pustím, hodnotím ho velmi kladně. V mnoha případech, když jej poslouchám, si utvrzuji, že to co dělám, je správně. Často si také říkám "vždyť je to tak jednoduché" - nehledat v tom vědu. Je dobré si občas vše znova zopakovat a dostat tak do žil novou krev a do života další chuť se prát a bojovat. S pozdravem váš zákazník a žák." Ing. Smitka, ředitel
"Informace v audioprogramu jsou praktické a využitelné z větší části. Největší prostor vidím pro prodejce na trhu koncového zákazníka - spotřebitele. Naše firma je výrobní, v oblasti průmyslu a vyrábíme výrobky k dalšímu zpracování. Náš zákazník je tedy podstatně "vyvinutější" než je koncový, a spousta triků na něj neplatí (například má jasnou představu o ceně svého výrobku a materiál od nás se jí musí přizpůsobit). Přesto je audioprogram velkým přínosem a po přizpůsobení na naši firmu přinesl nejen nové nápady, ale řekl bych i "chuť do boje" s konkurencí, odběrateli, ale i dodavateli. Rychlost účinků na změnu prodeje samozřejmě záleží na rychlost nasazení, a na tom, jak a kde se firma nechová v souladu s uvedenými principy. Jsou oblasti kde mohu říci, že není co zlepšovat (což je logicky nepravda, ale další zlepšování by bylo nákladnější než výsledný efekt), dále oblasti o kterých víme a snažíme se s nimi něco dělat, a nakonec oblasti, o kterých jsme nevěděli. Těmito oblastmi nám něco uniká - ať už zákazníci, kteří odcházejí, kteří jsou nedostatečně "masírováni", nebo ti, kteří o nás vůbec neví. Odhalování takovýchto mezer je jedním z hlavních přínosů. Jestli nám tyto nápady pomohly dosáhnout konkrétních výsledků a o kolik procent se prodej zvýšil nejsem schopen přesně vyčíslit, navíc jako průmyslové firmy se nás týká celosvětová recese a boj na trhu je stále tvrdší. I pro vnitřní fungování firmy je ale důležité mít neustále inspiraci - například si musejí spolupracovníci a zaměstnanci uvědomit, jak si vybavuji z audioprogramu, že když je nějaký zákazník milý a vstřícný, a druhý nepříjemný a těžko se s ním komunikuje, tak je důležité vědět, čí peníze zaplatí jejich výplatu. Je určitě možné tyto nápady využít pokaždé, pokud budu pronikat na nové trhy, ale každá písnička se ohraje. Přesto mám pocit, že na oněch osmi CD je dost inspirace pro podstatně delší dobu než je běžná životnost slušné firmy. Ano, určitě mohu doporučit (až na naší konkurenci - těm bych tento program nedoporučoval)." Ing. Zdeněk Hrbek, obchodní ředitel
"Naše společnost spolupracuje s vaším střediskem již řadu let. Vaše kurzy jsou neocenitelným pomocníkem v práci našich obchodníků a makléřů. S jejich úrovní jsme byli vždy velmi spokojeni. Audioprogram jsme zakoupili především pro upevnění obchodních praktik a obohacení v přístupech ke klientele. Tento záměr vyšel na 100%. Naši makléři se programem zabývají individuálně a posléze na krátkých operativních poradách rozebírají jednotlivé situace a pravidla z nich vyplývající. Tento program se naší firmě osvědčil a můžeme jej všem obchodníkům doporučit. Jarmila Trágeová
"Mnoho uvedených obchodních taktik již dlouhodobě používáme a máme radost, že nám váš audioprogram potvrdil jejich správnost. Samozřejmě, že ostatní způsoby zlepšení prodeje nás dále inspirovaly ke zefektivnění naší práce. Osobně si však nejvíce cením těch nápadů, které kromě prosté ekonomické logiky prodeje ještě psychologicky působí na zákazníka a tím je nenápadně přesvědčen "sám sebou", že si prostě náš výrobek koupit musí a - jak my říkáme - že bez něj nemůže žít." Ing. Karel Pálka, majitel
"Každý, kdo si poslechne tyto rady a nápady, si rozšíří přehled o tom, jak nabízet a prodávat výrobky, jak nenásilným způsobem získat zákazníka a řešit různé situace při obchodních jednáních. Opět jsem zjistil, že koupí tohoto audioprogramu jsem neprohloupil a přeji vám při vydávání podobných audioprogramů stejně šťastnou ruku jako doposud." Ing. Petr Baloušek, vedoucí obchodního oddělení
"Teprve minulý týden jsem měl možnost doposlechnout poslední CD a můj dojem ze zaslaného materiálu je ten, že splnil a překročil moje očekávání. Přiznám se, že jsem objednávku vyplňoval s obavou, protože popis byl všeobecný a málo přesvědčující ke koupi. Možná je to i tím, že se v minulých letech dostalo na můj stůl nespočet podobných nabídek "zaručených způsobů, jak oživit klesající prodej" od jiných vzdělávacích společností. Váš produkt je velmi dobře a stručně (i když se může zdát 8 CD hodně) zpracován a je vhodný i pro praktické využití ve firmě v rámci porad se zaměstnanci, včetně tréninku zručností prodejního personálu. Líbí se mi ucelenost obsahu od A až po Z prodejních zručností, které by měly být podle mého názoru v dnešní době ve firmách zabývajících se službami a obchodem jistou samozřejmostí. V programu jsou jasné a logické rady, které nepotřebují žádnou finanční náročnost pro uvedení do praxe, jenom chuť, schopnosti a elán. Souhlasím s panem Řehulkou (a dobře, že je to argumentačně zmíněno), že se jedná o mnohdy o způsoby, které mnoho firem ve své praxi s úspěchem provádí, aniž by si současně uvědomovali jejich význam pro dosažení úspěchu na trhu. Je také pravdou, že ne všechny způsoby jsou šité na míru pro každou společnost, ale firmy zabývající se službami a obchodem určitě více než 80% způsobů ve své praxi s úspěchem využijí." Roman Sotolář, ředitel
"Uvědomili jsme si, že nepečujeme o naše současné zákazníky, tak jak by si zasloužili. A že získání nových zákazníků sice stojí velké peníze, ale nesnažíme si je udržet. Chyběl zejména stálý kontakt. Chybějící péči o věrné zákazníky se tedy budeme více věnovat. Nejlepší tipy na jejich udržení naštěstí nevyžadují vysoké náklady – jejich realizace je téměř bezplatná. A v porovnání se starým přístupem si myslím, že pomocí těchto postupů dokážeme zákazníků udržet mnohem více. Nahrávku jsem už doporučil i ostatním.“ Michal Dudla
"V minulosti jsem věnoval větší pozornost shánění nových klientů, než péči o ty stávající. Při poslechu "12 chyb..." jsem si ale uvědomil, že mohu o své klienty přicházet jen tím, že se jim nevěnuji tak, jakou by si zasluhovali. Změny, které jsou na nahrávce doporučeny, nevyžadují vysoké náklady - mnohdy stačí jen změna myšlení. Uvedené principy jsou obecně platné a podle mě užitečné. Audioprogram se mi líbí." Ing. Pavel Prošek
"CD jsem si nejdříve sám dvakrát přehrál a udělal si poznámky. Pak jsem udělal kopii a po dohodě s manažerem obchodního týmu jsem napsal seznam zaměstnanců, kteří si to musí vyslechnout. CD tedy běhalo po firmě, byl určen pořadník jako v půjčovně a do určitého data si ho museli zaměstnanci poslechnout. Abych měl jistotu, museli udělat i písemný referát, kde vyjádří vlastní názor na všech 12 bodů a ve vztahu k firmě. S každým pracovníkem jsem to následně jednotlivě konzultoval a probíral. Přispělo to určitě každému v tom smyslu, že si uvědomil pohled na sebe přes možný názor zákazníků, kteří jsou pro nás jediným zdrojem příjmů. Já jsem si naopak ještě navíc prohloubil názor na zaměstnance podle toho, jak se vyjádřili a jaký vyslovili názor. Určitě tedy tento produkt mohu doporučit dalším.“ Dušan Bazalka
"Většina těchto nešvarů se objevila i v naší společnosti a přestože jsme část z nich již dříve identifikovali, nebyli jsme schopni s nimi pracovat. Při poslechu mne nadchla srozumitelnost, logičnost a bez použití standardních klišé či profesních termínů poutavý výklad. V logických návaznostech zcela jasně odhalí základní a nejdůležitější problémy velké části firem. Nám umožnil pochopit určité návaznosti a lépe se připravit na jejich odstranění. Změny nevyžadují téměř žádné náklady, pokud máme na mysli finance. Nákladné, resp. náročné, jsou tyto postupy na změnu myšlení lidí. Neznám však lepší investici a díky za tyto informace, které pomohou revidovat priority.” Jiří Koukal, MBA
"Úplně jsem změnil pohled na zákazníka. Sám jsem vyzkoušel, že většina doporučení pana Řehulky nestojí ani korunu, nebo jen velmi málo. Člověk ale musí chtít ve své firmě něco změnit. Některé rady jsem již uvedl do praxe a musím potvrdit, že mi klienti děkují nazpět a jsou velmi mile překvapeni. Část chyb jsme už odstranili, ale pořád je na čem pracovat. Knihy i audioprogramy pana Řehulky doporučuji svým zákazníkům, někdy je dávám jako dárek. Každému, kdo to myslí s podnikáním upřímně a poctivě, je můžu doporučit. Mají hodnotu statisíců.“ Radek Rybnikář
"Jednotlivé příspěvky jsem velmi vždy uvítal a bral jsem je jako "impulzy" pro okamžitou reakci. Jsem zastáncem každodenního malého zlepšení spíše než velkých nápravných, motivačních a restrukturalizačních opatření. Takže je to přesně to, co potřebujeme. Samozřejmě se změnily mnohé naše přístupy a na některé inputy jsme přidali ty své a posunuli tak náš business o významný kousek dopředu. Myslím, že i našim klientům jsme se dokázali více přiblížit. Kontinuální formu vzdělávání pomocí audio nahrávek nebo v našem případě krátkých focusovaných textů můžu více než doporučit. Poprvé jsem se s ním setkal v USA v roce 1998 a tady v ČR mně něco podobného chybělo. Proto Vám fandím a hodnotím Vaši práci jako velmi užitečnou a výbornou." Jaromír M.Ouřada
"Naše společnost s výukovými audioprogramy p. Řehulky pracuje úspěšně již několik let. Tato doporučení a náměty ke zlepšení firemní péče o zákazníky nám pomohla v uvědomění si prosté obchodní skutečnosti: "Nejlepší katalogový list nabízeného produktu je doporučení jiného zákazníka" a také to, že spokojený firemní zákazník je nejlevnějším obchodním zástupcem firmy, který navíc často získává ty nejlepší zakázky. Váhajícím zájemcům o pořízení některého z výukových programů p.Řehulky doporučuji jejich pořízení. Je to nejlevnější seminář, na kterém jsem kdy byl a navíc se ho můžou účastnit i ostatní zaměstnanci firmy a to bezplatně, opakovaně a kdykoliv." Ing. Jaromír Tomšů, ředitel společnosti
"Musím potvrdit, že lekce p. Řehulky, které jsme u Vás zakoupili jsou pro naše pracovníky velice inspirující. Výhodou této formy přednášek na CD nosiči je možnost se k nim průběžně vracet. To považuji za velice důležité, protože při prvním poslechu posluchač vnímá jen část předkládaných informací a při opakovaném poslechu odhaluje další a další cenné informace. Pokoušíme se rady uplatnit v našem obchodním životě a postupně se nám naše investice začíná vracet. Každopádně všem tuto formu vzdělávání spolupracovníků doporučuji." Rudolf Záhoř
"Jsme poměrně malá firma, která má okolo 30 zaměstnanců. Rady pana Řehulky považujeme za velmi podnětné. 12-ti dílný program péče o zákazníky jsme si vytiskli a pečlivě jej archivujeme. Uvědomujeme si, že je co zlepšovat a určitě se budeme radami p. Řehulky řídit. Jsou pro nás velmi cenné! Jan Brunclík
"Pana Řehulku a jeho rady poslouchám již delší dobu. Je v nich mnoho moudrého a použitelného pro každého z nás, lidí zabývajících se obchodem. Některá z pravidel jsou obecně platná, jiná jsou upravena jeho pohledem, ale všechna jsou použitelná. Při jejich aplikaci je ale nezbytná důslednost, kontrola, vylepšení, a stále dokola. Jsme malá organizace o pěti lidech, což ovšem vůbec nesouvisí s významem firmy v oboru, kterým se zabýváme. Hledám a neustále se snažím zlepšovat vše, co se týká našich zákazníků a proto jsem rád, že mi s tím někdo pomáhá." Jiří Drahovzal, ředitel společnosti
"Doporučení jsou využitelné zcela konkrétně, jde ale o tak široký soubor doporučení, že je nutná spíše celková změna firemní kultury, protože vše tvoří celek a je těžké často dávat něčemu prioritu. Podobné postupy v praxi používám, je dobré si své manažerské znalosti čas od času „učesat“ z pohledu někoho jiného. Vynaložená investice se určitě vyplatí - i manažerovi - je však nutné doporučení konkrétné v praxi uplatnit a potom i kontrolovat dodržování těchto změn." Tomáš Rubišar
"Naše prodejní strategie je od samého začátku našeho podnikání založena na přímém kontaktu se zákazníkem a péči o něj. Přestože jsme většinu poznatků a doporučení pana Řehulky ještě před zakoupením audioprogramu již v praxi využívali, tento program nás utvrdil ve správnosti našeho obchodního působení na trhu. Samozřejmě nám přinesl i další poznatky, které jsme ihned uvedli do praxe. Mohu jen konstatovat, že udržet si dlouhodobě zákazníka a starat se o něj tak, aby to nebral jako obtěžování, je velmi složité a klade to velké nároky na všechny zaměstnance, kteří jsou s ním v přímém styku. Ale když se vytvoří systém, který je postaven na zásadách, které pan Řehulka velmi přehledně sestavil, je možné si nejen udržet stávající zákazníky, ale i navýšit jejich objednávky a spokojenost s naší firmou. Jeden spokojený a loajální zákazník je lepší než deset spekulantů (ty raději necháme konkurenci). Pokud někdo uvažuje o zakoupení tohoto audioprogramu, mohu mu to jen doporučit. Hlavně by si jej měli poslechnout ti, kteří ženou své obchodní zástupce jen za snahou co nejvíce prodat za každou cenu (většinou cestou nabídky zbytečných a velkých slev) a po vyřízení objednávky je již zákazník nezajímá." Ing. Vladimír Jindřich, spolumajitel společnosti
"Velmi rád mám vaši literaturu a různé newslettery, používám je ke zvýšení a oživení znalostí našich prodejců, zejména dnes kdy na úseku tuzemska máme 2 nové prodejce. Doporučení jsou využitelná v praxi, některé ihned, některé se musí novým prodejcům připomínat stále. Vaše news jsou čteny všemi prodejci, čili jejich pracovní profil se zákonitě musí měnit, teď v současné době nám pomáhají obnovovat a oživovat a získávat menší síť maloobchodů. Osobně vždy budu mít zájem o rady pana Pavla Řehulky, svou práci dělá on i jeho kolektiv velmi dobře." Ing. Rudolf Gabriel
"Otázky nás přinutily se zamyslet nejen nad otázkou samotnou, ale také nad odpovědí ve vztahu k firmě a jejím zákazníkům. Dříve jsme o naše zákazníky nějak intenzivně nepečovali. Nyní se naše nahodilé "záchvaty" péče mění v plánovanou aktivitu. Podnětů pro to, co můžu zlepšit, není nikdy dost. A otázky na tělo pana Řehulky, ústící v doporučovanou metodu, donutí opravdu přemýšlet. Některé otázky by mě vůbec nenapadly, natož na ně hledat odpověď!" pí. Písecká
"...aj vďaka Vašim radám sa nám podarilo rozbehnúť spoluprácu s našimi zákazníkmi tak, že toho času je skutočne málo. Vami poskytnuté rady boli podkladom k našim obchodným poradám, kde sme o nich spoločne diskutovali, niektoré boli vedením spoločnosti predložené ako povinné úlohy pre zamestnancov zákazníckeho odd.. Poskytnuté rady nám pomohli v odpovediach na požiadavky našich zákazníkov a podstatne zmenili aj vypracovanie našich bežne používaných formulárov cenových ponúk, čo ovplyvnilo zvýšený nárast objednávok aj v období, ktoré nepovažujeme za "sezónu". Loajalita zákazníkov vzrástla hlavne tým, že zamestnanci našej firmy pristupujú k ich požiadavkám okamžite a majú na pamäti užitočné rady z vašich článkov. Ďakujem za Vašu prácu a pomoc nám - obchodníkom. Mgr. Dagmar Kováčová, obchodná riaditeľka
"Nějakou slevu nebo snížení ceny po nás dnes požaduje již 80% zákazníků a při poslechu tohoto audioprogramu jsme si uvědomili, že sleva se nedává zadarmo. Obchod musí být ve výměně a oboustranně prospěšný. V praxi nám tyto postupy nejvíce pomáhají odstranit zaběhlé rutiny a uplatnit získanou technologii prodeje. Výsledky nedokážu přesně určit, ale určitě je to úspěšnost vyšší jak 10%. A to je v našem objemu velmi pěkné číslo. Celý návod můžu pro boj s levnější konkurencí doporučit, ale podmínkou je vlastní sebekázeň a vytrvalost.” V. Větrovec
"Jako překladatelská agentura musíme často bojovat o zákazníky. Sice jsme slevy nikdy neposkytovali, protože si stojíme za kvalitou a cenou našich služeb, ale někdy jsme zákazníka ztratili z toho důvodu, že jsme mu nebyli schopni lépe vysvětlit důvody proč by si měl vybrat nás, jako dražšího dodavatele. V tomto nám váš audioprogram pomohl, protože nám poskytl vodítko ke zdůvodnění vyšších cen pro naše zákazníky. A je pravda, že i když i dnes nějaké zákazníky ztratíme kvůli vyšší ceně, rozhodně je jich méně, než předtím než jsem si zakoupil váš audioprogram." Michal Vilímovský, jednatel
"O jakémkoliv poskytování slev se nyní uvažuje podstatně důkladněji. Metodou (obchodní tajemství klienta) dokladujeme klientům, že naše nástroje jsou přes vyšší vstupní cenu levnější než konkurenční. Pochopením potřeb zákazníka se daří prodávat i luxusní nástroje, které zákazníci běžně považují za velmi drahé." Alena Puhlovská
"I když se v naší výrobě a branži nedají všechny vaše postupy aplikovat a nevedou vždy přesně k danému cíli (v naší branži jsou například ceny Číny a Tchajwanu mimo smysl soutěžení), přesto jsme Vaše myšlenky s našimi zkušenostmi začali postupně aplikovat. Náš slevový systém čeká plné přehodnocení, ale je především záležitost interních informačních vstupů. Přínosem Vaší nahrávky je iniciování změny pohledu na věc a snahy nalézat nová řešení. Proti levnější konkurencí parírujeme (obchodní tajemtsví klienta). JUDr. L. Dvořák
"Mnoho věcí znám, mnoho věcí cítím vnitřně v podvědomí a pak se při poslechu kochám příklady, názornými ukázkami a především návody - jak formulovat slova v praxi. Věděla jsem, že pokud nabízím službu musí jít především o její kvalitu a při prodeji o vyvolání změny u klienta, o zjištění jeho potřeb apod... věděla jsem, že jít s cenou dolů není řešením! Ale neuměla jsem se na to podívat z úhlu pohledu řeči čísel - vnímala jsem to jako filosofii, méně již jako ekonomickou věc. Dostalo se mi tedy příkladů pro zdůvodnění proč nesnižovat cenu pro ekonomy, kterým mám své postoje odůvodnit. Pro mne je přínosem celý Váš postoj... I prodej jako cokoli jiného je řemeslo a vy je máte postaveno na psychologii, znalostech lidského vnímání a jeho potřeb.... proto funguje. Pokud by bylo postaveno POUZE na potřebě majitele VYDĚLAT tzn. primárně na honbě za penězi - nefungovalo by to. Zisk peněz musí být v jakémsi druhém plánu - klient peníze má a nese je - proto je v mém zájmu jeho spokojenost na prvním místě. Líbí se mi na vašich materiálech, že respektujete klienty stejně jako chráníte zájem majitele a jeho potřebu vydělat." Mgr. Monika Hasalová, ředitel společnosti
"Všechny informace a studijní materiály od pana Řehulky jako podklady pro připravované vzdělávání našich zaměstnanců. Tento vzdělávací cyklus připravujeme na zimní období tohoto roku, kdy je v našem oboru trochu klidněji. S pomocí vašich materiálů připravuji celý vzdělávací plán jednotlivých skupin zaměstnanců. Jsou to pro mne velmi cenné podklady a informace. Věřím, že jejich uplatnění v naší firmě přinese očekávaný efekt." Ing. J. Kašpárek
"Naše firma už 15 let úspěšně vyrábí a prodává okrasné betonové výrobky pro zahradní architekturu. Jsme jedničkou v oboru a máme stálou potřebu se zlepšovat. A to je nikdy nekončící proces, někdy velká "dřina". Velmi rádi získáváme nové zkušenosti od praktických odborníků, zkušenosti, které nám umožní jiný úhel pohledu na obchodní a marketingové dovednosti naší společnosti. Nabídka pana Řehulky mě na první pohled zaujala, je profesionální, metody uchopitelné. Proškolili jsme celý obchodní tým, používáme nové prodejní dovednosti, máme například nové téma v katalogu na příští rok... (obchodní tajemství klienta). Výsledky nejsou okamžité, přesto ale věříme, že dodržování nových obchodních standardů přinese úspěch. Stavebnictví je velmi konzervativní obor a přesvědčit zákazníky o výhodnosti spolupráce je běh na dlouhou trať. Naší výhodou je, že jsme trpěliví. Vyřiďte mé pozdravy panu Řehulkovi a zároveň si dovolím připojit pozvání do naší společnosti. Bude mi potěšením se s ním osobně poznat." Iveta Churavá, generální ředitelka
(Plná jména následujících klientů máme v archivu, protože ale ve svých názorech částečně prozrazují svou obchodní strategii a jejich konkurence by mohla této otevřenosti zneužít, pro jejich ochranu jsme přímou identifikaci znemožnili.)
„Váš průvodce mne u mých klíčových slov *** zařadil na přední místa až první stránku. Úpravy jsem nedělal žádné - udělal jsem si rovnou nové stránky. Na moje stránky přicházejí pouze zákazníci, kteří něco potřebují v mém oboru. Průvodce mi nejvíce pomohl tom, že jsem si uvědomil, že se musím postavit do role rádce, nikoliv toho kdo okamžitě vystavuje zálohovou fakturu.“ Roman Vit***
„Naše stránky postupně předěláváme tak, jak jsme slyšeli na Vašem CD. Postupem času se zvyšuje návštěvnost i objednávky na našem e-shopu nebo lidé přímo volají o rady atd. Co se týče nedostatků, tak šlo spíše o technické věci, jako popis vložených fotek, informací atd. Nejvíce nám průvodce pomohl právě v těchto technických věcech, který normální člověk neví a dokonce i správci webových stránek. Ještě jednou Vám děkujeme za tyto informace k nezaplacení.“ Martin Med***
„Momentálne máme www stranku vo vystavbe a riadime sa sprievodcom, ktory sme si od Vas zakupili. Ja osobne som tymto sprievodcom nadseny. Očakávam podporu a zvýsenie predaja nasich produktov a rozsirenie trhu, sprievodca vnieseol svetlo do pripravy www stranky, aby sa urobila jednoducha, prehladna, aby bola pre citatelov atraktivna a aby sa stala predajnym nastrojom.“ Vladimir Gel***
„V naší společnosti mám na starosti veškerý e-commerce a udávám směr našim webovým aplikacím. Váš průvodce mě výrazně ovlivnil při rozhodování o strategiii nového webu www.***.cz. Ztotožnil jsem se s vaším názorem, a nový web (e-shop) jsme koncipovali jako **** doplněný o ****. Od těchto změn očekáváme především zvýšenou návštěvnost našich stránek a jejich oblibu u zákazníků hledající vhodné **** a inspiraci.“ Martin Jar***
„Zahájili jsme kompletní redesign stránek a vytvořili další podpůrné stránky. Nárůst sledovanosti už stoupl meziročně cca o 15 %, ale konverze stoupla až o 20%. Průvodce nám pomohl odstranit komplikovanost a zvýšili jsme také naši věrohodnost.“ František Hrab***
„Změnil jsem title, destription a vložil jsem odkaz na moje stránky do všech katalogů. Upravil jsem text na stránkách, pokud je to možné, snažím se aplikovat doporučené změny i ty které chodí v e-mailových doporučeních Pavla Řehulky. Uvědomil jsem si věci, které sice vím, ale nevěnoval jsem jim takovou pozornost - vlastní pohodlnost a to, že mi zadarmo nikdo nic nedá, stanovil jsem si priority, ale je problém to dodržovat.“ Petr Bou***
„Na základě poslechu průvodce upravujeme zcela nové internetové stránky, na kterých využíváme nově získaných informací. Očekáváme zvýšení zájmu o naše stránky a následně o naše výrobky a služby. Naše původní stránky byly celkově nevyhovující – průvodce nám ukázal cestu, nápady a doporučení, které můžeme využít pro naše nové stránky.“ Petra Čer***
„Na úpravách stránek pracuji postupně, jak stíhám poslouchat CD. Velice cenná informace pro mě byla ta, že je možné ***. Tyto *** jsem tedy na svých stránkách, které považuji za klíčové, změnil a výsledek je vidět v Google. Potřebuji ještě zapracovat na SEO optimalizaci, aby se to více projevilo na návštěvnosti. Dále jsem začal připravovat nové texty na stránku, které návštěvníka upoutají.“ Marek Tom***
„Hlavně jsme upravili zdrojový kód našich stránek z pohledu klíčových slov. Dále pracujeme na zpřehlednění stránek, odstranili jsme zbytečné informace, složité animace apod. Očekáváme vyšší pozici ve vyhledávačích a prodloužení pobytu návštěvníků na našich stránkách a v konečném důsledku více objednávek. Odstranili jsme formální nedostatky ve zdrojovém kódu stránek (naše dnešní seo-analýza zdrojového kódu vykazuje hodnotu 100) a dále nedostatky v jejich struktuře a přehlednosti. Průvodce nám jednoznačně pomohl ve zjištění, že nelze bezhlavě poslouchat a řídit se názory IT specialistů, které jsou možná správné z technického hlediska, ale z hlediska obchodního je potřeba prosazovat svoje názory a zkušenosti a trvat na jejich zapracování do výsledné podoby stránek.“ Lubor Mot***
„Úpravy jsme provedli hlavně v obsahu stránek a v kódech. Moc tomu nerozumím a většinu práce dělal můj programátor. Zlepšení bylo hlavně v přístupech, což je velký plus. Výsledky se projevily hlavně v programech a kampaních, které jsme zřídili na googlu, tak na seznamu. Vytvořili jsme kampaň na **název produktu** a z této kampaně, kde se zobrazovala reklama ve vyhledávačích na základě klíčových slov, jsme získali objednávek za cca 250.000 Kč. Přičemž náklad na reklamu byl pouze 2 %. Změny, které chceme na základě audioprogramu ještě provést, povedou k dlouhodobější úspěšnosti. Nemohu říci konkrétní věc, která nám nejvíce pomohla - největší pomoc, kterou cítím, je celkový rozhled a celkové uvědomění si, co se stránkami mohu dělat a jejich význam v obchodním prostředí.“ Václav Kru***
„Začali jsme s úpravami ***. Již úprava jednoho oddílu nás posunula ve vyhledávači na přední místa :) Očekáváme právě ono zviditelnění při vyhledávání služeb a výrobků, které potenciální zákazníci hledají, což nám samozřejmě může dále pomoci v prodeji. Přestali jsme se na tvorbu dívat zevnitř naší firmy, více se zaměřujeme na to, jak asi postupuje potenciální zákazník. Samozřejmě se jedná o dlouhodobější proces, ale věříme, že bude přínosem, budeme-li se radami a návody řídit i nadále.“ Soňa Kou***
„Provedli jsme technické zmeny: Od základu nová stránky graficky aj obsahovo. Pri jej tvorbe som sa držal pokynov z audio CD. Pre lepšie vyhľadávanie vo vyhľadávači Google som použil v podstate všetky doporučené rady. Snažíme sa zvýšenie zákazníkovej dôvery doplnením sekcie o našich predchádzajúcich zákazkách. Očakávame v prvom rade zvýšenú návštevnosť potenciálnych zákazníkov, ktorý pri kontakte s našou stránkou neodídu po 20 sekundách, ale stránka ich naopak zaujme, poskytne im nevyhnutné informácie, ktoré povedú až k jeho objednávke. Pred použitím odporúčaných rád, sme boli Googlom vyhľadávaný až na 30. - 40.strane, čo je v podstate rovnaké, jako keby sme vyhľadaný neboli vôbec. Po zmene uvedených faktorov sme sa vyšplhali na 2. - 10. stránku podľa druhu kľúčového slova. Celkový prínos: V celkovom zlepšení a sprofesionalizovaní obsahu webu a v neposlednom rade samozrejme spomínané vyhľadávanie.“ Ján Beh***
„Na strankach som na zaklade odporucanie z Vaseho sprievodca zmenila a premiestnila *** a cely obsah stranok som pretransformovala. Ocakavam vyssiu navstevnost stranok, zotranie navstevnika na stranke a jeho opatovnemu navratu a v konecnom dosledku zvysenie predaja. Sprievodca mi pomohol odstranit zbytocne texty na stranke, ktore len zaberali miesto a boli neefektivne a znizil mi naklady na upravu stranok. Sprievodca mi najviac pomohol zorientovat sa v tejto oblasti, co je podstatne a co nie, co mozem nasledne vyuzivat aj v priamom predaji.“ Lucia Siv***
„Ten audio program byl fajn, pracujeme v oboru a přesto tam byly některé věci, které neděláme. Resp. bylo to pro nás přehledně a jinak pojaté opakování věcí, se kterými pracujeme, a moc se o nich veřejně nedočtete. Zaujalo mě, že tam máte i věci, které jsou poměrně hlubokým jádrem našeho know-how. Jelikož nás SEO živí, já bych je rozhodně nezveřejnil.“ *** „Váš materiál "Jak z vašich stránek udělat magnet na zákazníky" splnil má očekávání. Jednoznačným důkazem jsou stránky www.***.cz, kde jsem většinu rad a návodů aplikoval. Dnes jsme do pátého místa na všech vyhledávačích na klíčové slovo *** (na toto sousloví proběhla optimalizace) včetně Google a Seznamu, využíval jsem ve velké míře i nástroje pro správu webu na Google. Uvedené stránky byly v době nasazení zcela nové, takže jsem je mohl hned od začátku tvořit k obrazu svému a k obrazu vyhledávačů. I když je tento web starý asi jen půl roku, je síla webu 47%, page rank 3/10, srank 5/10, SEO 95% (vím o nedostatcích a budou odstraněny), pozice na seznamu 8/10, pozice na google 10/10, popularita ulr 8/10. Ve všech krocích mi byl Váš průvodce skvělým rádcem. Díky postavení ve vyhledávačích mám jistotu, že mě nikdo nepřehlédne. Zvlášť proto, že jsem toto v Google vyšperkoval reklamou, kde jsem rovněž v popředí. Ještě bych Vám chtěl sdělit, že jsem se o svoje zkušenosti podělil se svým synem (14 let), ten Váš audio program vyposlechl jedním dechem a dnes jeho "dětské" stránky zaujímají rovněž přední pozice. Závěr: Můžu vřele doporučit i všem laikům. I když jsem poměrně dosti počítačově gramotný, toto zvládne každý. Jiří Vin***
„Zakoupený průvodce ve mně vzbuzoval trochu obavy. Při druhém poslechu a zamyšlením jsem nakonec několik rad aplikoval i ve svém podnikání. Některé poznatky bych si nechal nejraději sám pro sebe ... ale do praxe jsem tuto myšlenku převedl a tím si myslím, je mnou tvořený obsah zcela odlišný od ostatních - jiné stránky obsahují vždy stejné texty, zpravidla kopírované od výrobce. Zadruhé, průvodce mi pomohl spolehnout se více sám na sebe. Zejména být více obezřetný před firmami nabízejícími správu PPC kampaní, tvorbu www stránek atd. Dnes zaplatíme více za nevědomost, než za kvalitu a profesionální přístup. Z průvodce čerpám i nyní a myslím, že možnosti jak všechny rady využít, jsou rozsáhlé a možná nevyčerpatelné.“ Pavel Šác***
„Doporučení bylo v kurzu mnoho, jsme na začátku, ale už nyní jsme umístili na stránky registrační formuláře, snažíme se budovat vztah. Využíváme rady pro PPC kampaně a strukturu stránek. Veliké ;-) první výsledky už se objevují, jsme spokojeni. Průvodce je komplexní přehled rad a doporučení a věříme tomu, že čím více jich použijeme, tím budeme úspěšnější.“ David Kir***
„Ohledně průvodce musím říct, že mi velmi pomáhá, protože stránky mám v tuto chvíli ve výstavbě a díky průvodci vím, jak je nastavit. Očekávám, že budou jiné než ostatní a přilákají nové klienty. Již nyní vím, že texty, které jsem měla připraveny, musím předělat a to je dobře, protože to nebude stát další finance za redesign stránek a ztrátu klientů. Rady pana Řehulky využíváme často.“ Klára Men***
„Průvodce jsem zakoupil na základě plánovaného přebudování celého našeho webu. Vzhledem k tomu, že se jedná o velmi rozsáhlý projekt, již několik měsíců probíhá příprava zcela nové verze a ještě měsíc bude zhruba trvat do spuštění. Změny jsou tak radikální, že bude nové skoro vše :) .. nový design, nové texty, nový obsah, nové funkce, silné zaměření na prodej atd. Každopádně všemi částmi průvodce jsme se inspirovali, zároveň ve spolupráci s dalšími konzultanty jsme připravili koncepci a právě ladíme copywriting. Očekáváme naprosto zásadní zvýšení konverze celého webového tržiště www.***.cz. V tuto chvíli dosahuje max. slabého 1%, během 1 roku očekáváme posílení na min. 3% až 5%. Průvodce celkově pomohl zaměřit se více na "prodejní" argumenty.“ Daniel Fro***
„Naše firma pracuje v internetovém marketingu, takže vaše znalosti a nové pohledy na tuto problematiku uplatníme nejen na našich stránkách, ale především na stránkách našich klientů. Velkou část informací z průvodce jsme již znali a používali, ale dozvěděli jsme se i nové věci. Nejvíce mě každopádně nadchl váš důraz na informačně hodnotné stránky, s konkrétními radami, jak je vytvořit. Vyžaduje to samozřejmě úsilí, ale v tak konkurenčním prostředí, jako je internet, rozhodně zabírá. Sečteno a podtrženo, investice do tohoto průvodce rozhodně nelituji.“ Tomáš Kou***
„Průvodce "Jak z vašich stránek udělat magnet na zákazníky" nám pomohl zejména v optimalizaci ppc reklamy, tvorbě optimální navigace na (našem) webu, organizaci a struktuře home page, a strategii ***, cílení a segmentaci. Těšíme se na další zajímavé informace a produkty.“ Karel Guz***
"Průvodce nám pomohl nejvíce tím, že svou jasnou a srozumitelnou koncepcí vede krok za krokem k přípravě změn. Vše je dobře a srozumitelně vysvětleno (odhlížím od technických věcí, které u nás stejně budou řešit odborníci), jsou uvedené příklady. Materiál mi pomohl podívat se na celou problematiku úplně jinýma očima, takže ho hodnotím velice pozitivně." Míra Šev***
"Díky průvodci jsme se rozhodli stránky nechat vytvořit celé nové - nyní dle průvodce zpracováváme celou kostru. Mohu souhlasit s tím že programátoři jsou k některým věcem skeptičtí - vidí své kódy, ale už ne potřebu klienta. Vytvořili jsme novou pomůcku k předvádění produktů - teší se oblibě. Očekáváme hlavně zjednodušení a přehlednost pro klienta, také to, že konečně uvidí někoho, kdo má zájem řešit jeho potřeby a ne pouze prezentovat své výrobky a služby. Průvodce nám pomohl získat nový pohled - otočit se a být na chvíli klientem, odhodit provozní slepotu. Šlo to ale těžce."" Jana Oha***
"Vaše rady jak ze stránek udělat magnet na zákazníky mi odhalily chyby, které jsem neviděl (možná ani nechtěl vidět). Je to doopravdy o tom, jak a kde použít správná slova, kterými přilákat zákazníky. Jelikož momentálně přestupuji k jinému provozovateli mých stránek, tak vaše rady uplatním. Vaše rady mi dost pomáhají v boji s konkurencí. Ono to doopravdy není jenom o tom umět službu řádně vykonat, rozumět problému, ale mnohem důležitější je službu umět dobře prezentovat a prodat, což jsem dříve hodně podceňoval." Luboš Suc***