Víte, kdo je váš nejlepší zákazník?
Utrácí u vás nejvíce. Nejlépe se vám s ním jedná. Kolegové jej mají nejraději. Nebývají s ním potíže. Je uznalý ohledně vaší práce. Dokáže ocenit vaše aktivní nasazení…
Někdy najdeme tyto charakteristiky v jednom zákazníkovi, jindy jsou roztroušeny mezi několik osob, jakmile ale podobného jedince mezi našimi zákazníky najdeme, měli bychom se rovnou také zeptat:
„Nemáte někde dvojče?“
Při hledání nových zákazníků oslovujeme kdekoho. Pokud ale chceme získat více těch, které považujeme za ideální, jako pomocníka můžeme využít právě nejlepšího zákazníka.
Často sice odpoví, že bohužel nikoho, kdo by se také mohl stát naším zákazníkem, nezná. Někdy si na pár lidí vzpomene… a třeba nám i předá kontakt. Čas od času se ale stane, že si zákazník na sobě podobného nejen vzpomene, ale také mu sám zavolá… a dokonce nám domluví první návštěvu.
Ano, musíme sice udělat první krok a překonat obavy z odmítnutí… pokud ale kontakt na další „ideální“ zákazníky získáme, otevřeme si tím mnohem větší dveře k dalším objednávkám než lákáním nových zákazníků „z ulice“.
Jak v následujících 7 dnech požádáte vaše nejlepší zákazníky o tip na jejich „dvojče“?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Co funguje? Sbírku postupů, jak do vaší firmy přivést rychle co nejvíce nových zákazníků, najdete kliknutím sem.