Přivádíme ty správné? (49)

Při nedávné konzultaci jsme s klientem probírali jeho propagační kampaň a ptal jsem se, jaké jim přinesla výsledky.

„Do obchodů nám to přivedlo víc lidí, to ano. Ale bohužel ne takových, jaké jsme si představovali…“, odpověděl šéf firmy.

Bohužel není sám. Podobnou zkušenost má řada firem. A smutné na tom je to, že je to logickým důsledkem nedomyšlené propagace.

Pokud totiž postavíme celou propagaci třeba na tom (jako v jejich případu), že každý návštěvník dostane po příchodu dárek, přivede to sice davy zájemců o onen bezplatný předmět… ale tržby tomu odpovídat nebudou.

Dárek na uvítanou přitom může být atraktivní propagační nabídkou a čas od času jej v různých kampaních používám. Už při tvorbě reklamy a její distribuci ale musíme uvažovat o tom, ke komu všemu se tato informace dostane… a vhodným způsobem ji tedy nasměrovat.

Chci-li tedy dárkem přilákat do mé prodejny např. řemeslníky pracující na místní stavbě, nebudu vylepovat plakáty se slovy „dnes oběd zdarma“ na sloupy v okolí místní stavby. Geograficky je to sice dobré zacílení, ale oslovujeme i jiné osoby, než cílovou skupinu.

Místo toho najmu např. studentky, aby při zahajování ranní směny rozdaly stavebním dělníkům kupony na bezplatnou svačinu. A ty pak v mé prodejně pohostím.

Přijdou jen ti, kteří dostali kupon. Nebudeme tedy oslovovat a hostit ty, kteří žádanými zákazníky nejsou. A celá akce tak bude nejen levnější, ale také efektivnější.

Jak v následujících 7 dnech zaměříte vaši reklamu tak, aby oslovovala přesně ty zákazníky, kterých chcete nejvíce? 

Úspěšný týden přeje…

Přivádíme ty správné? (49) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak si to usnadnit? Sbírku postupů, jak do vaší firmy přivést rychle přesně ty zákazníky, které chcete, najdete kliknutím sem.


Kategorie

kam zaměřit reklamu, nedomyšlená propagace


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...