Když se zákazníci nechtějí rozhodnout, často používají jako záminku čas:
„Musím si to ještě rozmyslet.“
„Peníze budu mít až za 14 dní.“
„Rozpočet budeme schvalovat až v září, ozvěte se tehdy.“
„Musím si nejdříve vyžádat nabídky konkurence.“
Pokud nám někdo říká, že potřebuje více času, současně odhaluje, že proti naší nabídce v zásadě nic nemá… ale není si jistý, zda by byl nákup správným rozhodnutím.
Pštros č. 4 by již utekl s pocitem ztracené zakázky, my ale víme, že můžeme potřebu důkladného prozkoumání odsouhlasit…. a udělat to hned na místě:
„Chcete si nabídku srovnat s ostatními… rozumím. Abych vám ušetřil čas, požádali jsme o nabídku na stejné zboží čtyři další známé dodavatele a můžeme spolu rovnou projít výsledky…“
Co v následujících 7 dnech uděláte proto, aby od vás zákazník získal potřebné informace ihned a nemusel tak odkládat rozhodnutí na později?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak na to? Největši riziko „odložené reakce“ hrozí zejména tam, kde zákazníka nevidíme osobně, ale píšeme mu email nebo dopisní nabídku. Pokud přitom chcete napsat vaši nabídku tak, aby přivedla zákazníka co nejdříve k nákupu, podrobný návod najdete kliknutím sem.