„Dobrý den, já bych si s vámi chtěl domluvit schůzku za účelem prezentace našeho produktu…“
„Dobrý den, mám pro vás nabídku a chtěl bych vám ji v pátek ukázat…“
„Dobrý den, chtěl bych vás pozvat na naši prezentační akci…“
Pokud jste na tom stejně jako já, podobných nabídek slyšíte po telefonu každý měsíc několik. A všichni se z nich snažíme nějak vyklouznout: Moc dobře totiž víme, že cílem schůzky je získat naše peníze.
Prodejci, kteří se nám totiž ozývají jen tehdy, když nám chtějí něco prodat, jsou ve stejné pozici jako příbuzní, o kterých slyšíme jen tehdy, když si chtějí půjčit peníze.
Podstatou jakéhokoliv vztahu je ale to, že nejen bereme, ale i dáváme. A tím nemyslím lahve vína, reklamní předměty nebo firemní trička.
Zákazníci si totiž mnohem více než drobných reklamních předmětů váží práce, služby či výpomoci, které se jim od nás dostalo:
– Jednou tedy zákazníka představíme potenciálnímu odběrateli jeho výrobků.
– Jindy mu domluvíme bezplatnou konzultaci s naším daňovým poradcem.
– Při dalším setkání mu předáme šek na slevu, kterou jsme pro něj vyjednali u společného dodavatele.
– A jindy mu třeba vystřihneme a pošleme článek z novin, který by ho mohl zajímat.
Prodejců, kteří od nás něco chtějí, jsou statisíce. Těch, kteří jsou ale ochotni naopak něco dávat, něco pro nás udělat, je minimum. A právě proto si je pamatujeme. Právě proto jsou nám sympatičtí. A právě proto je potom oslovujeme s každou poptávkou, která se v naší firmě na jejich produkty objeví.
Co v následujících sedmi dnech věnujete vašim zákazníkům bez toho, aniž byste očekávali cokoliv nazpět?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Co funguje? Chcete-li nenásilně přivést zákazníky k tomu, aby u vás utratili více při každé transakci, sbírku postupů, které vám v tom pomohou, najdete zde.